9 NİSAN
Tam Kurtuluş
Biz şifa bulalım diye İsa yaralandı.
Yeniden doğmak, eşsiz bir öneme sahip bir deneyimdir. Yeniden doğmazsanız, Tanrı’nın krallığını göremez veya oraya giremezsiniz (Bknz. Yuh.3:3-5). Ama bu bir defalık bir deneyim değildir; kurtuluş devam eden bir süreçtir. Kurtuluşun bir parçası da vaftiz olmaktır. Tartışmayı alevlendirmek istemem ama vaftiz olmadan tekrar doğabilirsiniz. Ancak, kurtulmak istiyorsanız vaftiz bu sürecin önemli bir parçasıdır. Çünkü: “İman edip vaftiz olan kurtulacak” (Markos 16:16).
Kurtarılmak, ruhunuzu göğe hazırlamaktan çok daha fazlası demektir. Birisi şöyle demiş: “Müjdeci kurtuluş kavramı, ruhları göğe çıkacak şekilde önceden paketlemektir.” Bir dereceye kadar öyle olabilir, ama kurtuluş gökler için önceden paketlenmekten çok daha fazlasını içerir.
Yeni Antlaşma’da, yazarının kurtuluş için Grekçe sozo kelimesini kullandığı bir metni incelemek istiyorum. Bu sözcüğün Kutsal Kitap’ta kullanıldığı yerlere baktığımızda, kurtuluşun içeriği hakkında bir fikrimiz olabilir.
Matta kitabı, İsa’nın hastalara şifa verme hizmetinden bahsederken şöyle der: “…Bütün hastaları O'na getirdiler….Giysisinin eteklerine dokunanların hepsi [mükemmel şekilde (KJV çevirisi)]iyileşti” (Mat.14:35-36). “İyi” veya “sağlıklı” için kullanılan fiil sozo’dur ve “tamamen” anlamına gelen Grekçe edattan önce kullanılır. “Tamamen kurtulmak” mükemmel olarak iyileşmektir. Bu metin yalnızca ruhun durumu hakkında değil; hasta olanlar hakkında da konuşur. İsa’ya dokunanların hepsi tamamen kurtuldu. Sizin kurtuluşunuz ne kadar tamdır?
Çarmıh’ta gerçekleştirdiğin iş için teşekkür ederim İsa. Benim için tamamen kurtulmanın mükemmel şifa bulmak olduğunu ve benim şifa bulmam için İsa’nın yaralandığını ilan ediyorum. Amin.