18 EYLÜL
Doğum ve Evlat Edinilme
Oğulluk Ruhunu aldım ve Onunla “Abba, Baba” diye seslenirim.
İsa Mesih’i kabul ettiğinizde, Tanrı’nın çocuğu olursunuz ve “İsa’nın doğasını” da alırsınız. Bu doğa, Baba Tanrı’ya “Babacığım” diye seslenmeyi bilir.
Romalılar 8’de Pavlus iki önemli konu hakkında konuştu: Doğum ve evlat edinilme. Bunları birbirine karıştırmayın; tamamen farklı şeylerdir. Doğum bir doğa üretir; evlat edinilme yasal bir dayanak verir.
Tanrı bize hem doğumu hem de evlat edinilmeyi sağlayacak kadar iyidir, ancak bunlar bize aynı şeyi vermezler. Her birinin sürecinde farklı bir şey alırız.
Roma İmparatorluğu’nun gelenekleri ışığında bu son derece anlaşılabilir bir şeydir. Pavlus’un zamanında, bir Roma imparatorunun birçok çocuğa sahip olması sıra dışı bir şey değildi. Ama yerine geçecek olan oğlu seçmeye geldiğinde, seçeceği oğlunu evlat edinmeliydi. Böylece imparatorluğun tüm yasal hakları o evlat edinilmiş oğula geçerdi. Evlat edinmenin amacı yasaldı; seçilmiş olan oğlun mirasını güvence altına almaktı.
Yenilenmeyle yeniden doğarız ve “İsa’nın doğasını” alırız. Ama Kutsal Ruh’ta vaftiz olarak evlat edinilmeye sahip oluruz. Göklerin en iyi Avukat’ı (Yardımcı) içeri gelir ve bize Tanrı’nın çocukları olmanın teminatını verir. Sahip olduğumuz mirasın güvencesi budur. Buradaki imayı anlıyor musunuz?
Tıpkı Roma imparatorlarındaki gibidir. İmparatorun doğal yoldan doğan bir oğlu imparatorun doğasını alır. Ama mirası alabilmesi için o oğlun evlat edinilmesi gerekir. Bu ona yasal dayanak ve haklı bir miras sağlar.
Senin çocuğun olduğum için teşekkür ederim Baba. Doğarak ve evlat edinilerek hem doğal hem de yasal dayanağa sahip olduğumu ilan ediyorum. Oğulluk Ruhunu aldım ve Onunla “Abba, Baba” diye seslenirim. Amin.